Концепція виховної системи закладу
Сучасний період відродження України, її державності, економіки, освіти, науки та культури вимагає зміни поглядів на освіту, виховний ідеал, виховання особистості. У Національній доктрині розвитку освіти, цілісна виховна система розглядається як один із основних шляхів реформування виховання:
- забезпечення комфортних умов для розвитку творчих здібностей учнів, реалізації їх природних потенцій, прагнення і здатності до духовного зростання;
- створення системи мовної освіти, що забезпечує обов’язкове володіння учнями державною мовою, можливість опанувати рідну і вивчити іноземні мови;
- виховання через мовну культуру як засіб пізнання соціального досвіду і культури людства, спілкування зі світом, інтелектуального і духовного зростання
- пріоритет гуманітарної культури, загальнолюдських духовних цінностей як основи розвитку особистості; головні цінності: Людина як самоцінність, Праця, Інтелект, Освіченість, Добро, Віра, Толерантність;
- розвиток і задоволення моральних, інтелектуальних, мовних, естетичних запитів та інтересів у процесі активної творчої діяльності;
- зв’язок вивчення української мови з вихованням національної свідомості та патріотизму;
- різнопланова інтелектуальна підготовка особистості, яка сприяє орієнтації в суспільстві, вирішенню життєвих проблем.
В основу концепції покладені педагогічні ідеї:
В.Сухомлинського:
- любов до дітей, віра в творчі сили дитини. («Кожна дитина повинна бути щасливою»);
- виховання через розум, серце, руки дитини. «Школа радості» (1951 -1952 рр.);
- мудрість педагогічної і батьківської любові, влади колективу;
- всебічний розвиток особистості кожної дитини;
- теорія виховання справжньої людини;
- система підготовки до сімейного життя;
- традиції, свята, культи в вихованні;
- система вимог і порад педагогам («Сто порад учителеві»)
«Гуманний підхід до дітей» Я.А.Каменського;
«Виховання в колективі і через колектив» А.С.Макаренка.
Під вихованням у даній концепції розуміється органічно пов’язана з навчанням цілеспрямована і систематична діяльність школи, орієнтована як на формування соціально-значущих якостей, установок і цінностей орієнтації особи, так і на створення сприятливих умов для всебічного гармонійного духовного, інтелектуального і фізичного розвитку, самовдосконалення, творчої самореалізації особистості майбутнього випускника спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів.
Завдання виховання
- Формування особистості – патріота України, який усвідомлює свою належність до сучасної європейської цивілізації, підготовлений до життя і чітко орієнтується в сучасних реаліях;
- Виховання особистості демократичного світогляду й культури, яка не порушує прав і свобод людини, з повагою ставиться до традицій, культури народів світу;
- Забезпечення умов для самореалізації особистості відповідно до її здібностей, суспільних та власних інтересів;
- Формування покоління, яке здатне навчатися впродовж життя;
- Створення й розвиток цінностей громадянського суспільства;
- Формування в учнів національної свідомості, людської гідності;
- Виховання в учнів свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності, сумлінного ставлення до уроків фізичної культури, спортивних секцій, формування гігієнічних навичок і засад здорового способу життя, збереження й зміцнення їхнього фізичного та психічного здоров’я;
- Розвиток у дітей та молоді творчих здібностей, підтримка обдарованих дітей і молоді;
- Створення умов для реалізації завдань Нової української школи.
Принципи
«Дитина має бути не тільки учнем, передусім людиною з різноманітними інтересами, запитами, прагненнями»
- Принцип національної спрямованості.
- Принцип культуровідповідності.
- Принцип цілісності.
- Акмеологічний принцип.
- Принцип суб’єкт-суб’єктної взаємодії.
- Принцип адекватності виховання до психологічних умов розвитку особистості.
- Принцип особистісної орієнтації.
- Принцип превентивності.
- Принцип технологізації.
Виконання основних завдань і реалізація основних принципів виховання здійснюється за загально визначеними цінностями і якостями, а саме:
- Ціннісне ставлення до суспільства і Держави;
- Ціннісне ставлення до людей;
- Ціннісне ставлення до природи;
- Ціннісне ставлення до мистецтва;
- Ціннісне ставлення до праці;
- Ціннісне ставлення до себе.