STEM–освіта майбутнього

 akciya_16_dnej_protiv_nasiliya_nachalas_segodnya_v_uzhgorode_preview_medium     Сьогодні велике завдання та виклик для вчителів і керівників освітніх закладів – організувати заняття та навчальний процес так, щоб надати можливість учням здобути необхідні навички та задовольнити їхні освітні потреби, а також очікування батьків.

     Усе більше освітян спираються на STEM, адже особливості такого підходу можуть справді вирішити чимало завдань. Сучасні випускники – майбутні новатори та інноватори – мають отримувати ґрунтовні знання з природничих і технічних наук у поєднанні з навичками 21-го століття, таких як уміння спілкуватися, працювати в команді та вирішувати проблеми в контексті інноваційних можливостей та поточних потреб суспільства.

         19 листопада у Лебединській спеціалізованій школі № 7, у рамках тижня природничих наук, відбувся відкритий STEM- урок. У чому його особливість та переваги? Він охоплює природничі науки (Science), технології (Technology), технічну творчість (Engineering) та математику (Mathematics). Це поєднання базових дисциплін в одному занятті та вивчення питання у комплексі.Однак, важливо розуміти, що STEM – це не просто технічна освіта. Вона охоплює значно ширше поняття, а саме вдале поєднання креативності та технічних знань. Вчителі школи акумулювали свої знання та підготували спільний урок на тему «Від зернини до хлібини».

         Протягом уроку учасники презентували свої матеріали з теми.  Учні 7 – А та 9 – Б класів  розповіли про історію походження зернових культур,  учні 6 –Б класу показали географію посівів. Юні біологи 8-Б класу дослідили особливості будови та специфіку вирощення пшениці. STEM – урок це не лише засвоєння теоретичних знань, але й уміння використати їх на практиці, тому Хвіст Дмитро — учень 8-А класу провів дослід з метою наочно показати, як саме можна відділити зерно від металевих домішок. Учні 9-Б класу здійснили хімічну експертизу якісного складу зерна. Вони провели якісні реакції на органічні сполуки: глюкозу, крохмаль та білки.

         Учні 10 класу провели незалежну експертну оцінку якості хліба Сумщини й дозволили всім присутнім поринути у світ українських традицій. Вчителі кафедри української мови і літератури разом з учнями інсценізували сцену сватання, що дало змогу визначити роль і місце хліба в українській культурі.

         Отже, завдяки інтегрованому заняттю учні мали можливість відчути дух наукового пізнання, навчитися конструювати комплексну картину навколишнього світу з окремих розрізнених фактів. Чому це важливо? Бо сьогодення потребує конкурентоспроможного випускника, який не просто матиме відмінні знання, але й зможе використовувати їх у повсякденному житті.