Тиждень доброчесності у закладі

ми     На виконання  листа Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації від 22.11.21 року № 04.2-13/9015 «Про проведення тижня доброчесності» та з метою знайомства учнівства з поняттям  «доброчесність»,  актуалізації та поглиблення знань про корупцію та її негативні наслідки  у закладі з 29 листопада до 03 грудня 2021 року  пройшов  тиждень доброчесності.

Учні 8 — Б класу (класний керівник Тетяна Вязова) переглянули відеоролик «Чесність починається з Тебе» про норми розвиненої академічної доброчесності: моральність, чесність, відповідальність, свідомий підхід до навчання. https://youtu.be/EXZim5tC-zQ.  Десятикласники ознайомилися з особливостями написання наукових робіт у вищих навчальних закладах. Тож тему плагіату і дотримання норм академічної доброчесності обрала на уроці української літератури учитель Олена Тараспольська і обговорила із здобувачами освіти цю актуальну проблему сучасності, вони ознайомились із новою платформою, на якій можна знайти відповіді на запитання стосовно плагіату в студентських наукових дослідженнях. Unicheck Україна є частиною великої сім’ї Turnitin, що охоплює понад 38 мільйонів студентів у 16 тисячах закладів освіти світу та понад 240 університетів в Україні.

Для чого дотримуватися академічної доброчесності? На це запитання шукали відповідь учні 6-Б класу (класний керівник Катерина Бондаренко) під час Магічного уроку доброчесності. Діти вчилися розрізняти позитивні та негативні вчинки, з’ясували для чого потрібні правила, зрозуміли, які варіанти поведінки є доброчесними та навіщо їм самим бути доброчесними. У кінці уроку діти дізналися про проєкт «Я крапля в океані» і створили свої слогани.

Доброчесність — запорука якісних знань та успіху у житті. У сучасному світі досить складно дотримуватися принципів доброчесності у навчанні. Під рукою завжди надійний гаджет, який за лічені хвилини вирішить за тебе будь-яке завдання, перекладе текст, знайде відповіді на всі питання. Але хто ж виграє у таких ситуаціях? Саме над цим питанням дискутували учні 5-А класу (класний керівник Катерина Бугайченко) під час уроку академічної доброчесності. Здобувачі освіти обговорювали цікаві кейси порушень принципів доброчесності у навчанні, оцінювали ситуації та моделювали свою поведінку у подібних випадках. А на завершення, позмагалися з кахутом «Академічна доброчесність!»

У рамках проведення тижня для здобувачів освіти 4-А класу (класовод Алла Бендюг ) був проведений свій «Магічний урок доброчесності».  У словнику учнів з’явилися нові слова: норми, доброчесність, академічна доброчесність. У ході заходу діти долучилися до різного виду активностей. За допомогою цеглинок LEGO оцінювали позитивні та негативні вчинки, обговорили життєві ситуації при яких дотримання правил дуже важливе. Особливу увагу приділили складеним правилам класу: чому деякі правила не виконуються і що треба зробити, аби вони виконувалися? У кінці уроку діти долучилися до мініпроєкту: «Я крапля в океані: Я є гідною людиною в колі інших гідних людей, я можу щось змінити»

З метою актуалізації знань учнів з етики та доброчесності, формування гуманістичного світогляду, загальної культури, особистісних рис громадянина України, який усвідомлює свою належність до світової спільноти, спонукати до доброчесної поведінки в повсякденному житті у 7-Б класі  (класний керівник Тетяна Плохута) було проведено заняття-онлайн. Здобувачі освіти поглибили та розширили теоретичні знання про академічну доброчесність, про явище корупції, її види, причини виникнення та наслідки корупційної діяльності . Учні взяли участь у розв’язанні практичних вправ -ситуацій, дослідили суспільні проблеми, запропонували способи їх вирішення. У вигляді хмаринок слів створили кодекс доброчесності, який допоможе сформувати та встановити прозорі та зрозумілі стратегії поведінки.

Які наслідки має списування не тільки для однієї долі, а й усієї країни? Що робити, щоб академічна доброчесність стала у нашій школі системою? Для чого дотримуватися академічної доброчесності? Які є основні принципи академічної доброчесності? Що належить до порушень академічної доброчесності? Всі ці та інші питання обговорювалися учнями 9-Б класу (класний керівник Яна Чередніченко) під час години спілкування. Дев’ятикласники  разом дійшли висновку, що хочуть жити в доброчесному суспільстві. Хочуть, аби їх лікували лікарі, які добре й наполегливо вчились. Аби їх захищали непідкупні, професійні та небайдужі правоохоронці. Щоби їх судили судді, які розуміють, що таке – служіння. Наші маршрутки, автобуси, поїзди і просто автівки водили ті, хто не купували права, а старанно вчилися кермувати транспортом.

Усе це – про доброчесність. Бо вона пронизує абсолютно всі сфери нашого життя. У доброчесному світі хочеться жити, але його дуже важко будувати.

ми 1 ми3 ми 4   ми 8